ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK | HUSKY OUTDOOR HU

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Általános szerződési feltételek az áruk értékesítésére

elfogadva az alábbi napon, hónapban és évben

HUSKY CZ s.r.o. kereskedelmi társaság, cégjegyzékszám: 251 01 625, székhelye: U lužického semináře 94/14, Malá Strana, 118 00 Prága 1, Cseh Köztársaság, bejegyezve a Prágai Városi Bíróság cégjegyzékébe, C szakasz, 49748-as betétlap (a továbbiakban: „eladó”), a 89/2012. sz. törvény, a polgári törvénykönyv (a továbbiakban: „Pt”), valamint a 634/1992. sz. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló törvény rendelkezéseivel összhangban kibocsátja jelen általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”).

1. cikk – Az ÁSZF célja

1) Az ÁSZF célja az eladó és a vevők közötti jogok és kötelezettségek szabályozása az eladó által üzemeltetett internetes áruházban kínált áruk adásvételi szerződéseinek megkötése során, amely áruház az alábbi weboldalon érhető el: https://www.huskyoutdoor.hu/.

2) Jelen ÁSZF rendelkezései az eladó, mint vállalkozó és a vevők, mint fogyasztók között létrejövő adásvételi szerződésekre vonatkoznak.

3) Amennyiben a vevő vállalkozó, az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlatnak a vállalkozó vevő által elküldött megrendelés minősül, míg maga az adásvételi szerződés az eladó kötelező érvényű elfogadó nyilatkozatának a vállalkozó vevőhöz való megérkezésével jön létre.

 

2. cikk – Információk az eladóról

1)  Az eladó alapvető adatai:

Cégnév:

HUSKY CZ s.r.o.

Cégjegyzékszám:

25101625

Adószám:

CZ25101625

Székhely:

U lužického seminarie 94/14, Malá Strana, 11800 Prága 1, Csehország

Cégbíróság

Prágai Városi Bíróság, C szakasz, 49748-as betétlap

Bankszámlaszám:

5007008577/5500

Elektronikus levelezési cím:

info@huskyoutdoor.hu

2) A további kapcsolattartási adatok, mint például a postacím, e-mail és telefonszámok a következő weboldal „Kapcsolatok” menüpontjában találhatók: https://www.huskyoutdoor.hu/

3. cikk – Használt fogalmak

1) A jelen ÁSZF alkalmazásában az alábbiak érvényesek:

    a) fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy, aki vállalkozói tevékenységén kívül vagy önálló foglalkozásán kívül köt szerződést egy vállalkozóval, azaz jelen ÁSZF esetében az eladóval, vagy más módon üzletel vele;

    b) a szerződő felek az eladó és a vevő;

    c) a távközlési eszköz olyan eszköz, amely lehetővé teszi az adásvételi szerződés megkötését a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül;

    d) az eladó webáruháza az eladó által üzemeltetett weboldalhttps://www.huskyoutdoor.hu/ , amely lehetővé teszi az adásvételi szerződés megkötését a szerződő felek között;

    e) az áruk az eladó internetes áruházában kínált termékek;

    f) az adásvételi szerződés a szerződő felek közötti szerződéses kapcsolat, amely alapján az eladó köteles átadni a vevő által megrendelt árut, a vevő pedig köteles az árut átvenni és megfizetni az eladónak a vételárat.

4. cikk – Adásvételi szerződés

1) Az adásvételi szerződés távközlési eszköz útján jön létre, amely az eladó internetes áruháza.

2) Az adásvételi szerződés az alábbi módon kerül megkötésre: a vevő az eladó internetes áruházában kiválasztja az árut, a kiválasztott árut a kosárba helyezi, majd a rendelési űrlapon megadja a szükséges adatokat és véglegesíti a rendelést.

 

Példa az adásvételi szerződés megkötésének lépéseire:

    1. lépés: Válassza ki a megvásárolni kívánt terméket

    2. lépés: Tegye a kiválasztott termékeket a kosárba a „Kosárba” gomb segítségével, az (x) gombra kattintva terméket eltávolítja a kosárból. A kosárban megtalálja az összes kiválasztott terméket. A maximálisan megrendelhető áru mennyisége tíz darab.

    3. lépés: A kiválasztás befejezése után kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra, hogy folytassa a vásárlást.

    4. lépés: Adja meg a bónuszkódot vagy ajándékutalvány kódját, ha rendelkezésére áll, és/vagy kattintson a „Szállítás és fizetés kiválasztása” gombra a következő lépéshez.

    5. lépés: Válassza ki az Önnek legmegfelelőbb szállítási módot.

    6. lépés:   Válassza ki az Önnek legmegfelelőbb fizetési módot.

    7. lépés: Töltse ki a szállítási adatokat.

    8. lépés: Jelölje be a négyzetet, amellyel elfogadja az ÁSZF-et.

    9. lépés: Végül ellenőrizze, hogy a megrendelésben szereplő adatok helyesek-e.

    10. lépés: A rendelés véglegesítéséhez kattintson a „Megrendelés véglegesítése és fizetés” gombra, amellyel a kiválasztott árut kötelező érvénnyel megrendeli.

A rendelés leadásával a vevő megerősíti, hogy megismerte jelen ÁSZF-et, kötelező érvényűnek tekinti magára nézve, és elfogadja az adásvételi szerződés távközlési eszköz útján történő megkötését. A leadott rendelést az eladónak el kell fogadnia. Az eladó elfogadása akkor lép hatályba, és az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor az eladó elfogadó nyilatkozata eljut a vevőhöz.

3) A vevő által benyújtott rendelés az 2) bekezdés szerint érvényesnek minősül, ha minden előírt adatot tartalmaz, ahogyan az a rendelési űrlapon meg van határozva.

4) Az eladó fenntartja a jogot, hogy bizonyos esetekben az adásvételi szerződés megkötését előleg fizetéséhez kösse, amelyet az eladó által meghatározott határidőn belül kell teljesíteni. Ez különösen nagy mennyiségű vagy magasabb értékű áru megrendelése esetén alkalmazható.

5) Az eladó jogosult a vevőtől megerősítést kérni a megrendelésében megadott adatok valódiságáról és valóságtartalmáról, pl. vevő megrendelésének engedélyezése, amely alapján a megrendelésben szereplő adatok ellenőrzésre kerülnek, különösen írásos levél formájában, telefonon vagy e-mailben. Ha a vevő nem reagál az eladó rendelés-hitelesítési kérelmére tíz (10) munkanapon belül attól a naptól számítva, amikor az eladó a hitelesítési kérelmet elküldte, vagy ha a vevő elutasítja a rendelés hitelesítését, azaz nem erősíti meg a rendelésben szereplő összes adat valódiságát és pontosságát, az eladó jogosult elutasítani a rendelést. Amennyiben a szerződés már létrejött, az eladó jogosult attól elállni.

6) A vevő jogosult a rendelését egyoldalúan törölni a rendelés leadását követő huszonnégy (24) órán belül. A rendelés törlését a vevő úgy végzi el, hogy a rendelés törléséről szóló értesítést a fenti határidőn belül elküldi az eladó elektronikus címére, amelyet a jelen ÁSZF 2. cikkelyének (1) bekezdése tartalmaz.

7) A távközlési eszközök használatából fakadó költségeket, amelyeket a vevő visel a szerződés megkötésével kapcsolatban (például INTERNET-használati költségek), a vevő maga viseli. Az eladó nem számít fel költségeket a távközlési eszközök használatáért.

8) A jelen ÁSZF rendelkezései az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az eladó a rendelés elfogadásáról szóló visszaigazoláshoz mellékletként csatolja az ÁSZF egy példányát.

9) Az adásvételi szerződés megkötését követően az eladó azt archiválja, és az legfeljebb öt (5) évig hozzáférhető marad a vevő számára, ha az a jelen ÁSZF 2. cikkelyének 1) bekezdésében megjelölt e-mail címen keresztül kéri annak megtekintését.

10) A vevőnek lehetősége van a rendelés végleges elküldése előtt ellenőrizni az általa megadott adatokat, és amennyiben módosítani kívánja azokat, ezt megteheti egészen addig, amíg a rendelés véglegesítésre nem kerül.

11) Ha az eladó internetes áruházában technikai hiba merül fel, az eladó jogosult elutasítani a rendelést. Amennyiben a szerződés már létrejött, az eladó jogosult attól elállni.

 

5. cikk – Áru

1) Az adásvételi szerződés tárgyát a vevő által véglegesen megrendelt áru képezi.

2) Az áru leírása az eladó internetes áruházában található. A termék méretei, súlya és egyéb paraméterei a gyártók adatai alapján kerülnek feltüntetésre, ugyanakkor a gyártók fenntartják a jogot arra, hogy előzetes értesítés nélkül műszaki módosításokat hajtsanak végre termékeiken. Minden információ a gyártótól vagy az egyes beszállítóktól származó, aktuálisan elérhető adatok alapján kerül feltüntetésre. A vevő az adásvételi szerződés megkötésével megerősíti, hogy megismerte az eladó internetes áruházában szereplő termékleírásokat és jellemzőket.

3) A vevő jogosult az áruval kapcsolatos konkrét információk iránt érdeklődni az eladónál a jelen ÁSZF 4. cikkelyének (2) bekezdése szerint, még mielőtt a terméket véglegesen megrendeli.

4) A vevő tudomásul veszi, hogy a termékekhez tartozó képek kizárólag tájékoztató jellegűek, és nem feltétlenül felelnek meg teljes mértékben a valóságnak.

5) A vevő tudatában van annak, hogy az áru megvásárlásával nem szerez jogot az eladó védjegyeinek, márkaneveinek, céges logóinak vagy szabadalmainak használatára, kivéve, ha erről külön szerződésben másként állapodtak meg.

 

6. cikk – Vételár

1) Az áru vételára minden egyes termékre vonatkozóan feltüntetésre kerül az eladó internetes áruházában, és az ár már tartalmazza az ÁFA-t. A vevő köteles megfizetni a vételárat ÁFA-val együtt, valamint minden egyéb kapcsolódó költséget (például a szállítási díjat).

2) A vevő köteles a termék vételárát a szerződés hatálybalépésének időpontjában érvényes áron megfizetni. A szerződés hatálybalépéséig az eladó bármikor és indoklás nélkül jogosult módosítani az egyes termékek internetes áruházában feltüntetett vételárait.

3) A szerződés alapján kiállított számla (adóügyi bizonylat) egyben szállítólevélként is szolgál.

4) Ha az eladó másként nem rendelkezik, az áru leszállításának feltétele a vételár teljes megfizetése. Amennyiben a vevő a vételárat nem fizeti meg megfelelően az áru leszállítása előtt, a szerződés érvényét veszti, és az áru nem kerül kiszállításra. Az előző bekezdés nem érinti az eladó azon jogát, hogy kártérítést követeljen a vételár megfizetésének elmulasztásából eredő károkért.

5) Ha nincs kifejezetten másképp feltüntetve, a kedvezmény kizárólag a HUSKY márkájú termékekre vonatkozik, és az ajánlott fogyasztói árból kerül levonásra. A különböző kedvezmények (beleértve a Husky klubtagsági kedvezményeket is) nem vonhatók össze; a vásárlás során a vevő mindig csak egyetlen kedvezményt érvényesíthet. A kedvezmények nem vonatkoznak ajándékutalványokra. Az eladó által kiadott kedvezményes utalványokon szereplő kedvezmények az utalványon feltüntetett feltételek szerint érvényesek. Ajándékutalványok vagy az eladótól eltérő más személyek által biztosított bármilyen árkedvezmény is kedvezménynek minősül. Ha az akciós vagy kiárusított termékek esetén a kedvezmény százalékos formában kerül feltüntetésre, akkor a kedvezmény az árengedménnyel csökkentett árból kerül levonásra.

 

7. cikk – A vételár megfizetésének módja

1) A vételár az alábbi módokon fizethető meg:

    a) fizetési átjárón keresztül;

    a különböző fizetési módokra vonatkozó részletes feltételek és eljárások megtalálhatók az eladó internetes áruházában a Vevőknek –https://www.huskyoutdoor.hu/ menüpont alatt.

2) Online fizetési átjárón keresztüli fizetés esetén a vevő átirányításra kerül saját bankjának internetbankjába, illetve egy biztonságos fizetési oldalra. A fizetési művelet végrehajtását követően a fizetési átjáró értesíti az eladót a sikeres tranzakcióról, így az eladó azonnal megkezdheti az áru kiszállítását a fizetés visszaigazolása után. A pénzügyi tranzakciók a ComGate Payments, a.s., Global Payments Europe, s.r.o. bankszámláin keresztül történnek. Ha a vevő internetbankon vagy kártyás fizetésen keresztül egy (1) órán belül nem teljesíti a fizetést, az eladó jogosult a fizetési módot utánvétes fizetésre módosítani. A vevő által az internetbanki rendszerben megadott érzékeny adatok banki fizetési átjárók által védettek, és nem kerülnek harmadik felek birtokába. A fizetések feldolgozója kizárólag az adott tranzakcióhoz kapcsolódó információkat kapja meg a banktól.

3)         

4) A vételár utalványos fizetése esetén:

    a) futárszolgálaton keresztül történő áruszállítás esetén a vásárló csak a házhoz szállítást választhatja. Az eladó jogosult ellenőrizni az utalvány érvényességét, ezért a vevőnek az utalványokat az áru átvételéig meg kell őriznie.

    b) Személyes átvétel esetén az utalványos fizetés csak az eladó átvételi pontján lehetséges.

Az utalvány értékét teljes egészében fel kell használni a fizetés során.

 

8. cikk – A tulajdonjog fenntartása

1) A vevő az áru tulajdonjogát kizárólag a teljes vételár kifizetését követően szerzi meg.

 

9. cikk – Az áru kiszállítása

1) Az áru a következő módokon kerül kiszállításra a vevő részére:

    a) futárszolgálattal a vevő által meghatározott címre, amelyet a kötelező érvényű megrendelésben (4. bekezdés, 2. pont) adott meg; vagy

    b) személyes átvétellel az eladó üzletében. Az eladó három (3) munkanapig fenntartja a vevő részére az árut attól az időponttól kezdve, amikor a rendszer e-mailben értesíti a vevőt az áru átvételének lehetőségéről. A foglalási időszak legfeljebb hét (7) munkanapra hosszabbítható meg az első értesítés kiküldésétől számítva. Amennyiben a vevő az áruért nem jelentkezik a meghatározott időn belül, a megrendelés törlésre kerül, és az adásvételi szerződés automatikusan megszűnik.

2) A vevő az eladó internetes áruházában elérhető szállítási lehetőségek közül választhatja ki a neki megfelelő szállítási módot és a szállítmányozó céget. A futárszolgálat kiválasztásával a vevő elfogadja az adott szállítási mód költségeit, beleértve az áfát is, amelyek a webáruházban van feltüntetve. Az aktuális szállítási árlista és szállítási lehetőségek az eladó webáruházában a Vevőknek fülön találhatók – https://www.huskyoutdoor.hu/ . Az árut Magyarország egész területén kiszállítjuk.

3) Hacsak az eladó másként nem rendelkezik, az áruszállítással és átvétellel kapcsolatos költségeket a vevő viseli.

4) Az eladó teljesíti szállítási kötelezettségét azáltal, hogy az árut az első futárszolgálatnak átadja a vevő számára történő kiszállításra.

5) Az áru fuvarozó útján történő kiszállítása esetén a vevő köteles az árut a kötelező érvényű megrendelésében megjelölt helyen átvenni a 4 bekezdés 2) jelen ÁSZF-ben meghatározottak alapján. A vevő köteles a fuvarozónak és az eladónak minden szükséges együttműködést megadni annak érdekében, hogy az áru kiszállítása és átadása megtörténhessen. A vevő köteles az árut a fuvarozótól megfelelően átvenni, ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, az áru védelmét szolgáló ragasztószalagot, a csomagok számát, és bármilyen hiba esetén azonnal értesíteni a fuvarozót. Amennyiben ezt elmulasztja, az áru átvételekor felismerhető hibák esetén a kellékszavatossági jogok csak akkor illetik meg, ha a vevő bizonyítani tudja, hogy a hiba (például hiányzó kiegészítők) már akkor fennállt, amikor az áru károsodásának kockázata átszállt a vevőre. A vevő a fuvarozó részére történő aláírásával igazolja, hogy a küldemény megfelelt a fent említett feltételeknek, és a csomagolás sértetlenségére vonatkozó későbbi reklamációkat az eladó az aláírt szállítólevél alapján fogja elbírálni, amelyben a vevő igazolja a külső csomagolás és az eredeti ragasztószalag sértetlenségét, valamint a csomagok helyes darabszámát.

6) A vevő köteles az általa a kötelező érvényű megrendelésben (4. bekezdés, 2. pont) kiválasztott eladói üzletben az árut személyesen átvenni. A vevő köteles az áru átvételekor ellenőrizni a csomagolás sértetlenségét, alaposan megvizsgálni az árut, és ellenőrizni annak teljességét. Amennyiben ezt elmulasztja, az áru átvételekor felismerhető hibák esetén a kellékszavatossági jogok csak akkor illetik meg, ha a vevő bizonyítani tudja, hogy a hiba (például hiányzó kiegészítők) már akkor fennállt, amikor az áru károsodásának kockázata átszállt a vevőre.

7) A jelen ÁSZF 8. cikkében meghatározott feltétel teljesítése esetén a tulajdonjog az áru átvételének pillanatában átszáll a vevőre. Az áru károsodásának kockázata a vevőre az áru átvételének pillanatában száll át.

8) Az áru a rendelkezésre állásától, az eladó működési lehetőségeitől és leterheltségétől, a vevő által megjelölt szállítási helytől, más vevők keresletétől, valamint egyéb, a kiszállítást befolyásoló tényezőktől függően a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a vételi szerződés hatálybalépésétől számított hét (7) munkanapon belül kerül kiszállításra. Abban az esetben, ha az áru nincs raktáron, a szokásos határidő meghosszabbodik az eladó raktárába történő beszállításhoz szükséges idővel. A vevő tudomásul veszi, hogy az eladó áruja iránti megnövekedett kereslet, kedvezőtlen időjárási körülmények vagy vis maior esetén a szállítási határidő hosszabb lehet a szokásosnál.

9) Az internetes áruházban feltüntetett szállítási határidők tájékoztató jellegűek. A pontosabb szállítási idő a rendelést visszaigazoló e-mail része.

10) A vevő köteles az áru használata, illetve alkalmazása során betartani a mellékelt használati utasítást vagy a terméken található címkén feltüntetett információkat.

 

10. cikk – Jótállás

1) Az eladó felel a vevő felé azokért a hibákért, amelyek az áru átvételét követően a vételi szerződéssel való ellentmondásként a jótállási időn belül (a továbbiakban: „jótállás”) jelentkeznek.

2) A jótállási idő két (2) év, hacsak a kötelező érvényű jogszabályok másként nem rendelkeznek, és az áru vevő általi átvételének napjától kezdődik.

3) A jótállási idő nem tévesztendő össze az áru élettartamával, vagyis azzal az időtartammal, amely alatt az áru megfelelő használat és karbantartás mellett – figyelembe véve annak tulajdonságait, rendeltetését és az igénybevétel intenzitásának különbözőségét – használható marad.

 

11. cikk – A vevő jogai a hibás teljesítésért való felelősség alapján

1) A termék kiválasztásakor elengedhetetlen, hogy a választott áru pontosan megfeleljen a vevő igényeinek. A vevőnek a termék megvásárlása előtt figyelembe kell vennie annak rendeltetését, kivitelezését, anyagösszetételét és karbantartási módját. Csak a funkcionális és választékszempontból megfelelően megválasztott termék biztosítja a használati érték és a rendeltetésszerű használat teljesítését.

2) A megvásárolt termék teljes használati ideje alatt a vevőnek kellő figyelmet kell fordítania az alapvető használati szabályokra. Különösen fontos mérlegelni azokat a tényezőket, amelyek hátrányosan befolyásolhatják a termék teljes funkcionalitását és élettartamát, például a túlzott igénybevételt, a nem megfelelő célú használatot stb.

3) A termék jó állapotának és funkcionalitásának megőrzéséhez elengedhetetlen a rendszeres karbantartás. Tudatában kell lenni annak, hogy a helytelen vagy elégtelen karbantartás jelentősen csökkenti a termék teljes funkcionalitását és élettartamát.

4) Ha a termék hibásnak bizonyul, a vevőnek joga van a hibát bejelenteni a hiba felfedezésétől számított indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb két (2) éven belül új termék esetén, illetve egy (1) éven belül használt termék vásárlása esetén, az átvételtől számítva. A hibát indokolatlan késedelem nélkül kell reklamálni, miután a vevő tudomást szerzett róla, vagy tudomást szerezhetett volna.

5) A megvásárolt termék hibásnak minősül, ha nem a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben vagy kivitelben kerül átadásra, eltérő termék kerül átadásra, mint amit a vevő megvásárolt, vagy ha a termékhez szükséges dokumentumok hibásak, illetve hiányosak.

6) A hibás teljesítésért való felelősség különösen nem vonatkozik az alábbi esetekre:

    a) ha a termék hibája szakszerűtlen szerelés vagy üzembe helyezés, a használati szabályok be nem tartása, szakszerűtlen vagy gondatlan kezelés, a rendeltetésellenes használat, a kezelési útmutató vagy a csomagoláson/árujegyen feltüntetett utasítások megszegése, mechanikai sérülés vagy természetes anyagváltozások következménye, elemi csapások, engedély nélküli beavatkozások, nem megfelelő körülmények közötti használat, amelyek nem felelnek meg a gyártó által meghatározott környezetnek, vagy a termék jellegéből egyértelműen következik;

    b) a normál használatból eredő elhasználódás;

    c) csökkentett áron értékesített termék esetén a csökkentett ár megállapodásának alapját képező hiba;

    d) használt termék esetében a használatból vagy elhasználódásból eredő hiba, amely az átvételkor már fennállt.

7) A vevő nem jogosult a hibás teljesítésért való felelősségből eredő jogokra, ha az eladó a termék átvétele előtt tájékoztatta a vevőt a hiba meglétéről, vagy ha a hibát maga a vevő vagy harmadik személy okozta.

8) Ha a termék hibás, a vevő jogosult annak kijavítását kérni. Ennek érdekében a vevő kérheti a hibátlan termék leszállítását vagy a hibás termék kijavítását, kivéve, ha a választott mód a hiba eltávolítására lehetetlen vagy a másik lehetőséghez képest aránytalanul költséges. Ennek megítélésekor különösen a hiba jelentőségét, a hibátlan termék értékét és azt kell figyelembe venni, hogy a másik mód jelentős nehézségek nélkül megoldható-e a vevő számára.

9) A vevő továbbá jogosult megfelelő árengedményt kérni, vagy elállni a szerződéstől, ha:

    a) az eladó megtagadta a hiba eltávolítását,

    b) a hiba ismételten jelentkezik,

    c) az árun egyszerre több hiba jelentkezik,

    d) a hiba a szerződés lényeges megszegésének minősül. Lényeges szerződésszegésnek az olyan kötelezettség megszegése minősül, amelyről a szerződést megszegő fél már a szerződéskötéskor tudta vagy tudnia kellett volna, hogy a másik fél a szerződést ilyen megszegés esetén nem kötötte volna meg.

10) Jelen ÁSZF értelmében ismételten jelentkező hibának minősül, ha ugyanaz a hiba, amelyet a jótállási idő alatt már legalább kétszer kijavítottak, ismételten előfordul. Azonos hibának minősül az a hiba, amely ugyanazon tulajdonságokban mutatkozik meg a terméken.

11) Több hiba egyidejű fennállásáról akkor beszélünk, ha a termék az igényérvényesítés időpontjában legalább három eltávolítható hibával rendelkezik.

12) A 8) és 9) bekezdés szerinti hibás teljesítésért való felelősségi jogok csak akkor érvényesíthetők, ha ezek a hibák akadályozzák a termék rendeltetésszerű használatát.

13) Az eladó lehetővé teszi a vevő számára a reklamáció benyújtását egy mintareklamációs űrlap kitöltésével. A reklamációs űrlap ezen ÁSZF mellékletét képezi, és az eladó internetes áruházában a Reklamáció – Hogyan kell eljárni? menüpont alatt található.

14) A vevő a hibás teljesítésért való felelősségből eredő jogait az eladónál érvényesíti:

    a) a termék elküldésével a következő címre: HUSKY CZ s.r.o., Na Jarově 2425/4, Žižkov, 130 00 Praha 3, Csehország (ezen a helyen személyesen nem lehet érvényesíteni a hibás teljesítésért való felelősségből eredő jogokat).

15) A 14) bekezdés szerinti reklamáció érvényesítése során a vevő az eladónak történő személyes átadáskor, illetve a termék elküldése esetén a csomagba helyezve köteles mellékelni különösen az alábbiakat:

    a) kitöltött reklamációs űrlap (személyes reklamáció esetén a formanyomtatvány közvetlenül az üzletben is kitölthető), amely tartalmazza a termék hibájának részletes leírását, a reklamáció kezelésére vonatkozó javasolt megoldást, valamint a vevő emailes vagy telefonos elérhetőségét. Ha a hiba nem áll fenn folyamatosan, a reklamációs űrlapon egyértelműen meg kell adni azokat a feltételeket, amelyek mellett a hiba jelentkezik.

    b) Az eladótól történő vásárlást igazoló bizonylatot. Amennyiben a vevő nem csatolja az eladótól való vásárlást igazoló bizonylatot, más hitelt érdemlő módon kell bizonyítania, hogy a reklamált terméket az eladótól vásárolta, és hogy mikor történt a vásárlás.

    c) A reklamált terméket. A reklamált terméknek teljesnek kell lennie, lehetőség szerint az eredeti csomagolásában. Ha a vevő nem küldi el a reklamált terméket teljes egészében, és annak teljessége szükséges a reklamált hiba fennállásának megállapításához és/vagy annak eltávolításához, a reklamáció elbírálására vonatkozó határidő a hiányzó részek benyújtásának napjától kezdődik. A 14) bekezdés b) pontja szerinti reklamáció, azaz a termék eladónak történő elküldése esetén a csomagot megfelelő csomagolásban kell elküldeni, és "REKLAMÁCIÓ" egyértelmű megjelöléssel kell ellátni, valamint normál postai küldeményként kell feladni. Az utánvéttel elküldött árut az eladó nem veszi át.

16) A reklamáció elbírálására vonatkozó határidő csak akkor kezdődik, amikor az összes szükséges dokumentum és a teljes termék benyújtásra és kézbesítésre kerül az a) – c) pontok szerint. Ha a termék szettként vagy „1+1 ingyen” akció keretében lett megvásárolva, a reklamációt mindig a teljes szettre kell benyújtani, és az eladónak is teljes szettként kell azt átadnia.

17) Amint a vevő érvényesíti valamelyik hibás teljesítésért való felelősségből eredő jogát, például a hiba kijavítását vagy árengedményt kér, ezt a választását már nem változtathatja meg, kivéve, ha másként állapodik meg az eladóval.

18) Az eladó a vevő számára kiállítja:

    a) a reklamáció beérkezése után az igazolást arról, hogy a vevő mikor érvényesítette hibás teljesítésért való felelősségből eredő jogát, mi a reklamáció tárgya, és milyen megoldási módot igényel;

    b) a reklamáció elbírálása után igazolást a reklamáció elbírálásának időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás elvégzésének igazolását és annak időtartamát, illetve a reklamáció elutasításának írásbeli indoklását (a továbbiakban: „reklamációs jegyzőkönyv”). A reklamációs jegyzőkönyvet a vevő a reklamált termékkel együtt kapja meg.

19) A reklamált termék eladónak történő visszaküldésének költségeit és kockázatát a vevő viseli, kivéve a 24) bekezdésben meghatározott esetet.

20) Az eladó a reklamációról azonnal dönt, bonyolultabb esetekben három (3) munkanapon belül. Ebbe a határidőbe nem számít bele az a szükséges időtartam, amely a termék jellegének megfelelő szakértői véleményezéséhez szükséges. A reklamációt, beleértve a hiba eltávolítását, indokolatlan késedelem nélkül kell elintézni, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított harminc (30) napon belül, hacsak az eladó és a vevő másként nem állapodik meg. Ezen időszakon belül a vevőt tájékoztatni kell a reklamáció teljesítésének módjáról, hacsak nincsenek más határidőben megállapodva.

21) A vevő köteles a reklamációt elbíráló személy számára minden szükséges együttműködést biztosítani a reklamált hiba fennállásának ellenőrzéséhez és eltávolításához.

22) A hibás teljesítésért való felelősségből eredő jogok, amelyekre jótállási idő vonatkozik, megszűnnek, ha azokat a jótállási időn belül nem érvényesítették.

23) Az eladó a reklamáció elbírálásáról e-mailben értesíti a vevőt.

24) A vevő jogosult a reklamációval kapcsolatosan felmerült szükséges költségek megtérítésére, amennyiben a reklamációt az eladó jogosnak ismeri el.

25) A reklamációs szabályzat teljes szövegét ITT találja.

 

12. cikk – Az adásvételi szerződéstől való elállás

1) A fogyasztónak minősülő vevő, aki az adásvételi szerződést távközlési eszköz útján kötötte meg, jogosult az adásvételi szerződéstől tizennégy (14) napon belül elállni. Az első mondat szerinti határidő az adásvételi szerződés szerinti áru átvételének napjától kezdődik. Ha azonban az adásvételi szerződés többféle árura vonatkozik, amelyeket külön szállítanak, vagy ugyanazon áru több részletben történő szállítására vonatkozik, az első mondat szerinti határidő az utolsó darab áru vagy az utolsó rész átvételének napjától kezdődik. Ha az adásvételi szerződés rendszeres áruszállításra vonatkozik meghatározott időtartamon keresztül, az első mondat szerinti határidő az első áruszállítás átvételének napjától kezdődik.

2) Az 1) bekezdésben foglaltakkal a vevő tájékoztatást kapott az adásvételi szerződéstől való elállási jogáról a Polgári Törvénykönyv 1820. § (1) bekezdés i) pontja értelmében.

3) Az eladó lehetőséget biztosít a vevő számára, hogy az adásvételi szerződéstől való elállást a minta nyilatkozat kitöltésével és elküldésével érvényesítse. Az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozat a jelen ÁSZF mellékletét képezi, és az eladó internetes áruházában a következő linken található: https://www.huskyoutdoor.hu/husky-replacement/?replacementType=3. Az eladó szöveges formában visszaigazolja a vevő számára az elállási nyilatkozat beérkezését. Az elállás az alábbi módokon tehető meg:

    a) személyesen az eladó bármelyik üzletében;

    b) a kitöltött elállási nyilatkozat eladó e-mail címére történő elküldésével info@huskyoutdoor.hu;

    c) a kitöltött elállási nyilatkozat postai úton történő elküldésével a következő címre: HUSKY CZ s.r.o., Na Jarově 2425/4, Žižkov, 130 00 Praha 3, Csehország (ezen a címen az elállási jog személyesen nem gyakorolható).

4) Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállástól számított tizennégy (14) napon belül köteles az eladónak visszaküldeni vagy átadni az általa átvett árut. Amennyiben az áru szettként, 1+1 akcióban vagy ajándékkal együtt került megvásárlásra, azt teljes egészében kell visszaküldeni.

5) Az eladó a vevőtől csak azokat a költségeket követelheti, amelyeket a Polgári Törvénykönyv meghatároz.

6) Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb tizennégy (14) napon belül visszatéríti a vevőnek az összes általa megkapott pénzeszközt, beleértve a szállítási költségeket is, ugyanazon módon, ahogyan a vevő azokat megfizette. Az eladó a pénzeszközöket más módon csak akkor térítheti vissza, ha a vevő ehhez hozzájárult, és ha ezzel számára nem keletkeznek többletköltségek. Ha a vevő az eladó által kínált legolcsóbb szállítási módnál drágább szállítási módot választott, az eladó csak az adott áru legolcsóbb szállítási módjának megfelelő összeget téríti vissza.

7) Az eladó ezzel tájékoztatja a vevőt a Polgári Törvénykönyv 1820. § (1) bekezdés j) pontja értelmében, hogy az adásvételi szerződéstől való elállás esetén a vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit. Távollevők között kötött adásvételi szerződés esetén a vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit, amennyiben az áru természete miatt nem küldhető vissza szokásos postai úton.

8) Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a pénzeszközöket visszatéríteni addig, amíg a vevő az árut át nem adja az eladónak, vagy nem igazolja, hogy azt visszaküldte.

9) A fogyasztónak minősülő vevő nem jogosult elállni az adásvételi szerződéstől a Polgári Törvénykönyv 1837. §-ában meghatározott esetekben.

  

14. cikk – Peren kívüli vitarendezés

1) Az eladó a fogyasztónak minősülő vevők esetleges panaszainak benyújtására az alábbi e-mail címet biztosítja: info@huskyoutdoor.hu . Az eladó köteles az e-mailben érkező panasz beérkezését haladéktalanul visszaigazolni. A vevő panaszát az eladó köteles annak kézhezvételétől számított tizennégy (14) napon belül elbírálni. A panasz elbírálásának eredményéről az eladó e-mailben tájékoztatja a vevőt.

2) Az eladó tájékoztatja a vevőt, mint a fogyasztóvédelemről szóló, módosított 634/1992. sz. törvény 14. szakasza értelmében vett fogyasztót, hogy a Cseh Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság (elérhető a honlapon: http://www.coi.cz/) a fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésével foglalkozó szerv, amelyhez a Vevőnek joga van az adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogvita peren kívüli rendezésére irányuló javaslattal fordulni.

3) Az eladó tájékoztatja továbbá a fogyasztónak minősülő vevőt a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) 14. cikke értelmében vett online vitarendezési platform létezéséről (elérhető: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS). Az online vitarendezési platform a vevő és az eladó között online megkötött adásvételi szerződésből eredő jogvita bíróságon kívüli rendezésére használható. Az eladó email címe: info@huskyoutdoor.hu .

4) A fogyasztónak minősülő vevő panaszával fordulhat továbbá a Cseh Kereskedelmi Felügyelethez, amelynek címe:
Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, Cseh Köztársaság A Cseh Kereskedelmi Felügyelet ellenőrzési jogköréről további információk itt találhatók: http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/

 

15. cikk – Záró rendelkezések

1) Az ezen ÁSZF-ben nem szabályozott jogok és kötelezettségek a Cseh Köztársaság hatályos jogszabályai szerint irányadóak, különösen a Polgári Törvénykönyv és a 634/1992. sz. fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései szerint. Az ÁSZF-től eltérő, a szerződő felek között írásban rögzített megállapodás elsőbbséget élvez az ÁSZF rendelkezéseivel szemben. Amennyiben a szerződéses jogviszony nemzetközi elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a Cseh Köztársaság jogrendszere irányadó. A felmerülő jogviták elbírálására a cseh bíróságok rendelkeznek illetékességgel. Az előző mondat szerinti jogválasztás és helyi joghatóság nem fosztja meg a fogyasztót a jogrendjének azon rendelkezései által biztosított védelemtől, amelyektől szerződéses úton nem lehet eltérni, és amelyek egyébként a jogválasztás vagy helyi joghatóság hiányában a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról szóló, 2008. június 17-i 593/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (Róma I.) 6. cikkének (1) bekezdése alapján alkalmazandók lennének. A Nemzetközi Árukereskedelmi Szerződésekről szóló ENSZ Egyezmény (Bécsi Egyezmény) nem alkalmazandó.

2) Az ÁSZF és az egyedi adásvételi szerződések magyar nyelven készülnek. Az adásvételi szerződés magyar nyelven köthető meg.

3) Az internetes áruház működéséért felelős személy és az elérhetőségei:www.huskyoutdoor.hu, Kapcsolati e-mail: info@huskyoutdoor.hu .

4) Jelen ÁSZF hatályba lépésének és érvényességének időpontja: 1.5.2025.

 

Kelt: 1.5.2025, Prága

Na vašem soukromí nám záleží

HUSKY CZ, spol s.r.o. potřebují Váš souhlas s použitím souborů cookies k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s uložením cookies do Vašeho prohlížeče, díky kterým využijete potenciál webu naplno. Podrobnosti najdete na stránce "Informace o cookies". Podívejte se jak Google zpracovává osobní údaje.